Ви знаходитесь на веб-порталі НАНВО України. Дотримуйтесь правил публікацій!
Як відомо, щороку МОН готувало нові або оновлені програми ЗНО, за якими повинні готуватись всі, хто складатиме цей іспит. Відповідно до листа МОН від 20.10.2015 № 1/11-15239 у 2016 році ЗНО проводитиметься за програмами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти», відповідно до статті 45 Закону України «Про вищу освіту». Відповідне повідомлення є на сайті УЦОЯО
Мова є основою духовного багатства народу та інтелектуального потенціалу; найвагоміше надбання кожної окремої людини і найбільша суспільна цінність.
До Всесвітнього дня науки Академія наук вищої освіти України за підтримки та участі Національної академії наук України, Національної академії педагогічних наук України, Національної академії правових наук України, Національної академії аграрних наук України, міжнародних представників наукової та освітянської еліти проводять Міжнародний форум «Науковці та освітяни України в ім'я утвердження миру, стабільності та розвитку суспільства». Форум відбудеться 30 листопада 2015 року в місті Києві у приміщенні конференц-зали «Конгрес» готелю « Братислава». Час роботи Форуму з 12:00 до 16:00. Захід дасть об’єктивну оцінку досягненням та здобуткам наукових і освітянських установ, науковців, фахівців-практиків. В урочистій обстановці кращі представники галузі будуть відзначені нагородами та грамотами.
Дорогі освітяни! Сердечно вітаю вас із професійним святом, яке об’єднує всіх, хто виховує, навчає нові покоління, даруючи Україні перспективу в обраному нами європейському майбутньому. У цей жовтневий день кожен згадує свого Вчителя – того, хто допоміг наблизитись до знань, науки та життєвої мудрості, стати на шлях здобуття найвищого професіоналізму. Уся країна низько вклоняється вам за невтомну самовіддану повсякденну працю та активну громадянську позицію, адже завдяки вашим зусиллям в Україні формується нова генерація українців – талановитих, свідомих та патріотично налаштованих громадян. Особливе значення це має у нинішній непростий для нашої країни час боротьби з російською військовою агресією, адже саме ви навчили відповідальному ставленню до майбутнього Батьківщини тих, хто зараз боронить рідну землю. Вірю, що ми здобудемо перемогу, адже відомо, що історію творять люди з мечем і люди, які читають книжки. Упевнений, що ваша висока фаховість, багатий професійний досвід і вірне служіння своєму народу стануть запорукою утвердження вітчизняної освіти на рівні кращих світових зразків, а її реформа буде прикладом якісних змін в усіх сферах суспільного життя. Бажаю миру, міцного здоров’я, добра, щедрої долі та нових здобутків в ім’я України.
4 жовтня 2015 року освітяни України святкують професійне свято – День учителя! Вітаємо усіх працівників освіти зі святом! Зичимо міцного здоров’я, творчого натхнення, наснаги, успіхів у вашій нелегкій праці! Президент Академії наук вищої освіти України М. ДУБИНА
Як повідомив нашому виданню відомий експерт в питаннях освіти, політики і економіки Мізрах Ігор Аркадійович, з 6 вересня набув чинності новий закон «Про вищу освіту», прийнятий парламентом нещодавно . Зміни, запущені цим законом, стали поки що найпомітнішою, якщо не єдиною, системною реформою в пореволюційній Україні. Ігоре Аркадійовиче, отже, що зміниться в українських вишах? - Якщо зробити повний аналіз нового закону "Про вищу освіту", то можна виділити 16 основних нововведень, а саме: 1. Якість освіти контролюватиме незалежний орган Значна частина повноважень Міністерства освіти і науки перейде до Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. 25 членів цього колегіального органу обиратимуться на три роки. 13 з них представлятимуть виші (9 – державні, 3 – приватні і 1 – комунальні), 5 – галузеві академії наук, 3 – об’єднання роботодавців, по 2 – Національну академію наук та органи студентського самоврядування. До складу агентства не можуть належати керівники вишів чи Академії наук та їх заступники, бути членом цього органу можна буде не більше двох строків. Нацагентство контролюватиме якість освіти у вишах, формуватиме перелік спеціальностей, розроблятиме стандарти вищої освіти, акредитуватиме спеціальності, навчальні програми, спеціалізовані вчені ради та установи оцінювання якості. Агентство визначить критерії оцінювання якості освіти, які дозволять сформувати рейтинг вищих навчальних закладів. Відтепер кожний навчальний заклад буде змушений доводити, що він дає справді якісні знання. Підсумки оцінювання якості освіти за кожною спеціальністю будуть дійсні п’ять років, після чого виш може знову пройти акредитацію або втратити право навчати за цією спеціальністю. Перший склад агентства повинен бути обраний уже до кінця 2014 року. Статут нового органу мусить затвердити уряд, який також призначить із числа членів агентства його голову та заступника. 2. Академічна автономія Кожний виш отримав право впроваджувати власні освітні та наукові програми. Також саме навчальні заклади тепер остаточно присуджуватимуть учені ступені. Нацагентство лише акредитуватиме спеціалізовані вчені ради й розглядатиме апеляції на їх рішення. Виші самостійно вирішуватимуть, чи визнавати іноземні дипломи та ступені піл час прийому на навчання і роботу. Навчальні заклади зможуть видавати як власні, так і державні дипломи. Ректорів і деканів обиратимуть строком на п’ять років на прямих виборах викладацькі колективи, а також студенти, частина голосів яких збільшується до 15 %. Міністерство не зможе більше нав’язувати вишам ректорів і мусить укласти контракт із тим керівником, який отримав на виборах понад 50 % голосів. 3. Фінансова та господарська автономія Виші можуть відкривати власні рахунки, отримувати кредити, розпоряджатись майном і землею. Вони зможуть засновувати наукові парки та підприємства, що займаються наукою чи інноваціями. Навчальний заклад вільно розпоряджатиметься власними доходами, у т. ч. платою за навчання, яка не може вилучатись у державний чи місцеві бюджети. Кожний виш зможе засновувати сталий фонд і користуватись пасивними доходами з нього, перераховувати кошти за кордон для участі в наукових та освітніх асоціаціях. 4. Сильне студентське самоврядування Значно зросте роль органів студентського самоврядування, що вільно формуватимуться самими студентами. Ці органи захищатимуть права та інтереси студентів, вноситимуть пропозиції до навчальних планів, отримають значний вплив (15 % голосів) при обранні ректорів і деканів, право на оголошення акцій протесту, а також отримають 0,5 % від фінансових надходжень вишу. 5. Прозорість Кожний вищий навчальний заклад зобов’язаний публікувати на власному сайті документи про свої фінанси, майно, у т. ч. кошториси, звіти про їх виконання, розподіл зарплат тощо. Виші також зобов’язані оприлюднювати в Інтернеті підсумки щорічного внутрішнього моніторингу якості освіти. За допомогою єдиних державних реєстрів можна буде отримати інформацію про перелік спеціальностей, фахівців з яких має право готувати виш, видані дипломи, захищені наукові роботи чи сертифікати ЗНО. 6. Не буде «вічних» ректорів і деканів Ректори, декани, завідувачі кафедр будуть обиратись на свої посади на п’ять років і не зможуть їх обіймати більше ніж двічі. Забороняється суміщати адміністративні посади (наприклад, проректора чи декана й завкафедрою). 7. Бакалавр-магістр-PhD, як в Європі В Україні буде п’ять освітньо-кваліфікаційних рівнів: молодший бакалавр; бакалавр; магістр; доктор філософії; доктор наук. Ступінь «спеціаліста» буде скасовано. Отримання ступеня бакалавра означатиме здобуття повної вищої освіти. Останній набір на «спеціалістів» і «молодших спеціалістів» відбудеться у 2016 році. Усі, хто вже отримав ступінь спеціаліста, автоматично будуть прирівняні до магістрів. Так само зникає поняття «кандидат наук», і всі, хто засвоїть відповідно освітньо-наукову програму й публічно захистить дисертацію, стануть докторами філософії. Усі нинішні кандидати наук за власним бажанням зможуть отримати диплом доктора філософії. Ступені бакалавра, магістра та доктора філософії (PhD) відповідають прийнятій у більшості країн Європи класифікації, що полегшить академічну мобільність українських студентів і науковців. 8. Нова класифікація вишів В Україні більше не буде так званих «рівнів акредитації» вищих навчальних закладів. Натомість будуть чотири типи вишів: університети (універсальні навчальні заклади); інститути та академії (галузеві навчальні заклади) й коледжі (де готують спеціалістів до рівня молодшого бакалавра чи бакалавра). 9. Війна із плагіатом Наукові роботи та відгуки опонентів перед захистом будуть розміщуватись на сайтах вишів. Сам захист буде відкритим, при чому кожний присутній зможе вільно робити аудіо- чи відеозапис. Санкції за плагіат жорсткі: науковець позбавляється ступеня, його науковий консультант, опоненти та голова спеціалізованої ради – права брати участь у таких радах на два роки, а навчальний заклад – упродовж двох років створювати такі ради. Крім того, кожний ВНЗ мусить запровадити внутрішній контроль плагіату серед викладачів і студентів. 12. Вступ – тільки через зовнішнє оцінювання Із 2015 року навантаження на викладача на одну ставку зменшується з 900 до 600 годин. При цьому штат викладачів не змінюється. Це дасть викладачам більше часу на науку, а також зменшить кількість штучних дисциплін, які запроваджувалися для «наповнення годин». Зменшується й навантаження на студентів: один кредит дорівнює 30 годинам замість 36-ти. 11. Академічна мобільність Запроваджується передбачена Болонською системою кредитно-модульна система вимірювання навчального навантаження. Воно вимірюватиметься тепер не в годинах, а у кредитах. Бакалавр має набрати 180–240 кредитів, магістр 90–120 і т. д. Додаток до диплома європейського зразка буде містити дані про оцінки і кількість кредитів з кожного предмету. Це дозволить стикувати українські виші не тільки між собою, а й з закордонними навчальними закладами. Студенти і викладачі зможуть захищатися, продовжувати навчання чи роботу в будь-якому виші не тільки України, а й усієї Європи. Студенти зможуть на власний розсуд вибирати значну частину (не менше 25 %) навчальних курсів і викладачів. Бакалаври при вступі на магістратуру можуть вільно вибирати спеціальність, тоді як досі вони могли лише продовжувати навчання за тією самою спеціальністю. 12. Вступ – тільки через зовнішнє оцінювання Дотепер зовнішнє незалежне оцінювання знань випускників шкіл (ЗНО) трималось на рішеннях уряду й міністерства, і його могли в будь-який момент скасувати. Відтепер обов’язковість проходження ЗНО для вступу у вищі навчальні заклади закріплено законом. Під час вступного конкурсу кожний сертифікат ЗНО важитиме на менше 20 % підсумкового бала, шкільний атестат – не більше 10 %, призові місця на всеукраїнських олімпіадах і конкурсах – не більше 5 %, оцінка за творчий конкурс або фізичну підготовку в деяких вишах – не більше 50 %. Точний розподіл балів визначає сам виш, який не пізніше 15 жовтня оприлюднює на власному сайті правила вступуна наступний рік. 13. Конкурентна система держзамовлення Із 2016 року запрацює механізм електронного вступу у виші й автоматичного розміщення держзамовлення. Абітурієнти уже на етапі проходження ЗНО вибиратимуть спеціальність і виш, в який хочуть вступити. За підсумками ЗНО буде складено рейтинг абітурієнтів, кращі з них отримають право вчитись безкоштовно. Якщо вони вступлять у вибраний виш, то навчатимуться безкоштовно, а виш, відповідно, отримає державне замовлення на навчання цих абітурієнтів. Таким чином, у відповідності з уподобаннями абітурієнтів автоматично визначатимуться рейтинги спеціальностей і вишів. Виші для отримання державного замовлення змагатимуться не за прихильність міністерства, як донині, а за прихильність абітурієнтів. При цьому бюджетні місця зможуть отримати і приватні виші. Пільговики на кожній спеціальності отримають 5 % бюджетних місць. 14. Стипендії на рівні прожиткового мінімуму Стипендія виплачуватиметься в розмірі не нижче за прожитковий мінімум. Але спочатку всім студентам виплачуватиметься 2/3 від цього розміру, а після першої сесії стипендію отримають 2/3 кращих студентів кожного курсу згідно з рейтингом. Проте рівень стипендій підвищать не одразу, а поступово, починаючи із січня 2015 року, за визначеним урядом графіком. 15. Державне фінансування науки До 2018 року держава повинна запровадити гарантоване цільове фінансування наукових розробок в університетах, які отримають статус національного або дослідницького. Причому такий статус треба буде постійно підтверджувати. 16. Викладання українською мовою Закон визначає, що мовою викладання є державна мова. Для підвищення міжнародної академічної мобільності виш має право частину дисциплін викладати англійською чи іншими іноземними мовами, але забезпечивши при цьому знання здобувачами відповідної дисципліни й українською. Перелік іноземних мов, якими дозволено вести викладання, затверджуватиме навчальний заклад. Якщо викладання іноземців ведеться іноземною мовою, для них створюються спеціальні групи, й такі студенти зобов’язані вивчати українську як окрему дисципліну. За бажанням студентів навчальний заклад дає їм можливість вивчити мову національної меншими в обсязі, що дає можливість професійно працювати за фахом з використанням цією мови. Такі норми закону мусять повсюдно утвердити в вищій освіті українську мову й водночас дати можливість вивчати мови національних менших і дозволити в разі потреби викладати іноземними мовами, що є досить вагомим нововведеннями, про що наостанок повідомив Мізрах Ігор. Джерело: mizrakhigor.wordpress.com
Фінальний етап вступної кампанії 2015 року розпочинається 6 серпня. Цього дня приймальні комісії вищих навчальних закладів оприлюднять списки вступників, рекомендованих до зарахування. Громадянська мережа ОПОРА надає роз’яснення з питань зарахування абітурієнтів на навчання до вищих навчальних закладів. Як і в попередні роки, списки формуються за конкурсним балом – від більшого до меншого, однак враховуватиметься пріоритетність, яку вступники присвоювали своїм заявам. У списку рекомендованих до зарахування зазначаються: прізвище, ім'я та по батькові вступника; конкурсний бал вступника; наявність підстав для вступу поза конкурсом; наявність підстав до зарахування на місця цільового прийому; наявність підстав для зарахування за результатами співбесіди; наявність права на першочергове зарахування; пріоритет заяви, зазначений вступником. Нагадуємо, що цього року абітурієнт, який вступає на денну форму навчання для здобуття ступеня бакалавра, отримуватиме лише одну рекомендацію до зарахування на місця державного замовлення. У тому випадку, якщо конкурсний бал вступника дозволяє рекомендувати його одночасно на кілька спеціальностей, рекомендацію до зарахування буде надано тій, де зазначений найвищий пріоритет. Приклад: абітурієнт з конкурсним балом 180, який вступає в Київський національний університет ім. Тараса Шевченка на соціологію (пріоритет №3), політологію (пріоритет №2) і правознавство (пріоритет №4). У випадку, якщо прохідний бал на всі спеціальності дорівнюватиме 179, то він буде рекомендований до зарахування на місця державного замовлення лише на політологію, бо там найвищий пріоритет. Однак, якщо абітурієнт подавав заяву (з таким самим балом) для участі у конкурсному відборі і в Львівський національний університет ім. Івана Франка на правознавство, однак за пріоритетом №1, і там прохідний бал на бюджет буде теж 179, то рекомендацію до зарахування отримає лише в ЛНУ ім. Івана Франка, у КНУ ім. Т. Шевченка – ні. Списки вступників, рекомендованих до зарахування, розміщуються на стендах приймальних комісій, а також оприлюднюються на веб-сайтах вищих навчальних закладів. Ті абітурієнти, які подавали документи дистанційно, можуть відслідковувати статус своїх заяв в електронному кабінеті на сайті ez.osvitavsim.org.ua. Рекомендованим до зарахування вступникам можуть надсилатись повідомлення засобами електронного та мобільного зв'язку. Однак звертаємо увагу, що повідомлення абітурієнта не є обов’язком приймальної комісії, тож абітурієнт повинен самостійно ознайомлюватися з відповідними списками. З 6 серпня до 10 серпня вступники, що отримали рекомендацію до зарахування на місця державного замовлення, повинні подати особисто у відповідну приймальну комісію оригінали документів. Зарахування вступників на денну форму навчання за державним замовленням відбудеться не пізніше 12.00. години 11 серпня. У тому випадку, якщо абітурієнт не рекомендований на бюджет або не бажає навчатися за спеціальністю, на яку отримав рекомендацію 6 серпня, він може претендувати на контракт за усіма іншими заявами, що були подані для участі у конкурсі. Для цього він має подати оригінали документів на ту спеціальність, де отримав рекомендацію до зарахування на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб. Терміни виконання вимог до зарахування на контракт встановлює кожен навчальний заклад, тож абітурієнту варто ознайомлюватися з ними на веб-сайтах вишів. Також Умовами прийому передбачена можливість добору на місця державного замовлення, фактично конкурс оригіналів. У тому випадку, якщо хтось із вступників, рекомендованих до зарахування на бюджет, не подасть у вищий навчальний заклад необхідних документів, з’являється вакантне місце. Процедура його заповнення така: не пізніше 18 години 12 серпня приймальна комісія надає рекомендації до зарахування на вакантні місця державного замовлення вступникам за рейтингом із числа рекомендованих до зарахування на навчання за кошти фізичних і юридичних осіб, які виконали умови до зарахування. Тобто добір відбуватиметься за рахунок тих вступників, які були рекомендовані на контракт і подали оригінали документів до 12 серпня. Зарахування вступників на денну форму навчання на основі базової та повної загальної середньої освіти за кошти фізичних та юридичних осіб має відбутися не пізніше 17 серпня. Консультаційний телефон Громадянської мережа ОПОРА з питань вступу - 098-844-29-65. Посилання за темою: ▶ Порядок рейтингового відбору абітурієнтів ▶ Рейтингові списки абітурієнтів оприлюднять 6 серпня ▶ Довідник вищих навчальних закладів України ▶ Довідник коледжів України ▶ Новини вступної кампанії до ВНЗ України
Щодо заяви Міністерства освіти і науки України Заява Міністерства освіти і науки України щодо співробітництва Національної академії наук України з Московським фізико-технічним інститутом (МФТІ), яка була оприлюднена на офіційному сайті міністерства 24 липня цього року, має провокативний та деструктивний характер, містить часом викривлену і, навіть, недостовірну інформацію. За всі роки функціонування, починаючи з 1978 р., Київського відділення МФТІ (у 1996 р. реорганізованого у Фізико-технічний навчально-науковий центр НАН України, далі – ФТННЦ НАН України, Центр) отримала диплом магістра 981 особа, 273 з них – захистили кандидатські, 30 – докторські дисертації. Колишніми «фізтехівцями» є, зокрема, члени-кореспонденти НАН України П.Є. Стрижак, О.А. Кордюк, С.В. Ахонін, В.Д. Поляков, А.М. Гупал, начальник управління промисловості та інноваційної політики Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської адміністрації А. Баган. Важливо зазначити, що підготовка спеціалістів фізико- технічного профілю ведеться не лише для потреб НАН України, а й у цілому для економіки України. Багаторічна плідна співпраця з МФТІ дала можливість запозичити нові ефективні підходи до виховання висококваліфікованих спеціалістів у галузі інженерних та природничих наук, а також фахівців для ядерної галузі. Використовуючи досвід МФТІ та його сучасні напрацювання, Українська заочна фізико-технічна школа (УЗФТШ) здійснює підготовку школярів із високим рівнем знань з математики та фізики, що сприяє їх успішному продовженню навчання у найкращих навчальних закладах нашої держави. При цьому, досить невелика частина з них продовжують навчання в МФТІ, зокрема з 2004 по 2015 рр. УЗФТШ закінчили 1647 школярів, з яких лише 111 стали студентами МФТІ, у тому числі у 2015 р. – двоє. До речі, за підсумками чергового набору, проведеного ФТННЦ НАН України у липні 2015 р., до МФТІ було обрано 16 осіб, а не близько 50, як це зазначено у заяві МОН України. Слід також наголосити, що протягом усіх років незалежності нашої держави ФТННЦ НАН України проводить копітку роботу щодо супроводження українських студентів цільового набору І–IV курсів з метою забезпечення їх повернення в Україну. Зокрема, цьому сприяють зустрічі керівництва Центру, його базових кафедр з українськими студентами МФТІ, допомога відповідальних працівників ФТННЦ НАН України у вирішенні повсякденних питань цих студентів. Використовувалися також можливості Культурного центру України у Москві, Посольства України в Російській Федерації. Сьогодні проводиться необхідна робота з переорієнтації роботи Центру на співробітництво з провідними українськими університетами зі збереженням при цьому основних принципів «фізтехівської» системи підготовки. Щодо випускників МФТІ, які не повернулися в Україну, то їх кількість є незрівнянно меншою на фоні сотень (якщо не тисяч) випускників різних наших вишів, що безповоротно залишили і продовжують залишати Україну у пошуках елементарно гідних умов життя і можливостей своєї професійної реалізації. Стосовно категоричних вимог Міністра освіти і науки України С. Квіта розірвати будь-які контакти з російською наукою, маємо зазначити, що в усі часи місією науковців є пошук шляхів до порозуміння між народами, незважаючи на політичні конфлікти, які, врешті-решт, є тимчасовими, тоді як наука – вічною. Досить згадати історію міжнародних стосунків під час Другої світової війни та після неї. Ще один приклад: у травні минулого року Національна академія наук США обрала своїм іноземним членом президента Російської академії наук академіка В.Є. Фортова – у час, коли стосунки між США та Російською Федерацією вже стали «санкційними». Секретар НАН США з міжнародних питань Майкл Крейг заявив з цього приводу, що одне із завдань Академії полягає в тому, щоб використовувати науку для «наведення мостів між країнами, особливо коли вони мають напружені стосунки в інших областях». А Голова представництва ЄС у Росії Вігаудас Ушацкас у травні 2014 р. сказав: «Ми зацікавлені у постійному довгостроковому розвитку взаємин між Росією і ЄС, особливо у сфері науки та інноваційних досліджень… Ми живемо на одному континенті, наші історії тісно переплетені, ми повинні разом працювати. На жаль, у даний час наші погляди на низку політичних проблем відрізняються, але ми маємо бути понад цим». І ще: чому ми самі маємо позбавляти себе можливості, особисто спілкуючись з російськими колегами, переконливо роз’яснювати їм наші погляди на нинішні болючі проблеми українсько-російських стосунків? Безвідповідальні та образливі заяви МОН України про нібито «антипатріотичність» і «аморальність» співробітників НАН України, та ще й заклики до правоохоронних органів нехай залишаються на совісті їх авторів. НАН України за своєю ініціативою започаткувала академічну програму досліджень і розробок, спрямовану на зміцнення обороноздатності України, і зараз інтенсивно працює над її виконанням. Конкретні справи завжди важать більше, ніж галасливі висловлювання. Ми глибоко переконані, що в умовах сьогодення НАН України та МОН України мають об’єднувати зусилля і разом сприяти забезпеченню належних умов для розвитку талановитої молоді, нарощуванню науково-технічного потенціалу, створенню сприятливого національного наукового простору, аби молоді науковці не змушені були, при найменшій можливості, шукати кращої долі за кордоном. Прес-служба НАН України
Абитуриентам из оккупированных Крыма и Донбасса в порядке исключения позволяется подавать документы на поступление без военного билета или данных о прописке. Абитуриентам из Крыма и Донбасса упростили правила поступления / Фото УНИАН Абитуриентам из Крыма и Донбасса упростили правила поступления / Фото УНИАН Таков ответ министра образования и науки Украины Сергея Квита на обращение общественных и правозащитных организаций, текстом которого располагают Крым.Реалии. В частности, 22 общественные и правозащитные организации направили министру соответствующее обращение, в котором указали на трудности, с которыми приходится сталкиваться поступающим в украинские вузы из аннексированного Крыма и оккупированных территорий Донбасса. В обращении сказано, что приемные комиссии вузов отказываются принимать пакет документов от таких абитуриентов, мотивируя это неполным пакетом необходимых документов для поступления. "При подаче заявления в бумажной форме поступающий предъявляет лично ... военный билет или удостоверение о приписке". Однако абитуриенты с временно оккупированных территорий не имеют ни военного билета, ни удостоверения о приписке, так как они не становились воинский учет (ст. 14 Закона Украины «"О всеобщей воинской обязанности и военной службе») в связи с отсутствием украинских призывных участков на оккупированных территориях", – отмечают общественники. Читайте такжеВступительная кампания в Украине проходит нормально - Квит "Учитывая общую ситуацию в стране и в целях обеспечения права на образование поступающих, Министерство образования и науки, как исключение, разрешает принимать документы на поступление от жителей Крыма и оккупированных территорий Донецкой и Луганской областей без военного билета и документа о прописке", – говорится в ответе министра образования Украины. Ранее министр образования и науки Украины Сергей Квит сообщил, что выпускники школ из Крыма и оккупированных территорий Донбасса имеют все шансы вступить в украинские вузы, но не все из них успели зарегистрировать соответствующие документы. Министр также заявлял, что его ведомство инициирует изменения в действующее законодательство, чтобы помочь абитуриентам с оккупированных территорий получить образование. Подробности читайте на УНИАН: http://www.unian.net/society/1104373-abiturientam-iz-kryima-i-donbassa-razreshili-postupat-bez-voennogo-bileta-i-propiski.html
На сайті ДП «Інфоресурс» відкрито сервіс перевірки документів, отриманих випускниками навчальних закладів у 2015 році. Про це повідомляє Громадянська мережа «ОПОРА». Аби уникнути непорозумінь, які можуть виникнути під час вступу на основі освітньо-кваліфікаційного рівня "молодший спеціаліст" та "бакалавр", цього року абітурієнти мають можливість перевірити справжність та наявність внесення документа про отримання певного освітньо-кваліфікаційного рівня в Єдиній державній електронній базі з питань освіти. Для цього випускнику необхідно перейти за посиланням та заповнити поля для обробки запиту для отримання інформації. У разі, якщо документ не зареєстровано в ЄДЕБО, випускнику слід звернутися до адміністрації ВНЗ, аби вищий навчальний заклад верифікував видані документи. Як повідомлялось раніше, бакалаври та молодші спеціалісти можуть вступати без оригінала диплома. Відповідний лист розміщено на сайті Міністерства. Джерело: osvita.ua